HO – Uitwisseling Huelva

28 november 2019

Zaterdag 9 november
Vandaag vertrekken we naar Spanje! Om half 11 zijn we met z’n allen naar het vliegveld gegaan. Op een vergeten boardingcard na ging dit allemaal heel goed.
Na een reis van bijna 3 uur kwamen we in Faro aan. Eenmaal buiten was iedereen aan het genieten van het weer! Een waterig zonnetje met een warme wind; dat was vanochtend om half 11 wel wat anders.
Rond half 8 ’s avonds waren we bij het meeting punt waar onze uitwisselingsstudenten samen met hun ouders stonden te wachten.
De leerlingen zijn daarna naar het gastgezin gegaan, waar iedereen heel vriendelijk was.
Als afsluiting van deze dag zijn de leerlingen met de hele groep gaan uiteten.
(Janique Derks)
Zondag 10-11

We werden rond 10 uur wakker en toen hebben we ontbeten.  Daarna hebben we ons klaargemaakt en toen hebben Sara en Alba ons El Rocio laten zien. Rond 1 uur zijn we naar hun stuk veld gereden met paarden, koeien en honden. Daar hebben we de paarden bekeken en daarna zijn we daar gaan lunchen. De moeder had verschillende typische Spaanse dingen gehaald. Ik vond het eten super lekker. Rond 3 uur zijn we toen naar Huelva gereden waar ze doordeweeks wonen. We hebben toen een film op netflix gekeken.
Rond 6 uur zijn we naar de stad gegaan en hebben we afgesproken met een aantal andere studenten waarmee we samen een crêpe hebben gegeten. We waren rond half 10 terug in de flat. Daarna hebben we rond half 11 nog laat gegeten. We zijn rond 12 uur naar bed gegaan.
Maandag 11-11
We zijn om 7:15 opgestaan om te ontbijten. Daarna hebben we ons klaargemaakt om naar de school te gaan. Om 8:10 werden we met de auto naar school gebracht. Toen hebben we eerst een introductie gehad over het project en daar werd het programma van de week besproken. Daarna werden er verschillende dingen verteld in de school en we kregen een rondleiding door de school. Het is een heel oud gebouw en het gebouw zal het volgend jaar worden gerenoveerd. Na de rondleiding kregen we een korte pauze waar we wat eten konden pakken. Toen gingen we naar het gemeentehuis waar we een woord van welkom kregen door belangrijke personen van de gemeente.
Na deze ontvangst begon de tour door Huelva. Leerlingen van de school hadden presentaties voorbereid over de verschillende belangrijke plekken in Huelva. Rond 3 uur was de tour afgelopen en konden we naar hun huis. We hebben rond half 4 geluncht. Daarna zijn we een film op netflix gaan kijken want de mensen waarbij marit en ik verbleven gingen slapen na de lunch. Rond 6 uur zijn we maar het winkelcentrum gegaan waar we met de hele groep hadden afgesproken. Daar zijn we tot half 10 gebleven. Toen we terug waren in de flat hebben we gegeten. Daarna hebben we nog even op de bank gezeten en daarna zijn we gaan slapen.
Dinsdag 12-11
We moesten om half 6 opstaan want we moesten om half 7 verzamelen voor de bus naar het natuurpark. Eerst hebben we een bustour door het natuurpark gehad. Daar hebben we verschillende dieren gezien (reeën en veel vogels). Daarna zijn we rond half 1 naar het strand gegaan, waar we konden lunchen. Het waaide hard, maar als je een beetje beschut ging zitten dan was het heerlijk in het zonnetje! Na het bezoek aan het strand zijn we rond half 3 naar een museum gegaan over de boten van Columbus. Rond 4 gingen we naar een hele mooie botanische tuin waar we 20 minuten hebben rondgelopen en toen gingen we weer met de bus terug naar de plek waar we ‘s morgens hadden afgesproken.
We werden door de moeder van de meisjes opgehaald en zijn terug gereden naar de flat. Daar hebben we ons even omgekleed en klaargemaakt want we gingen ‘s avonds met de groep naar een Duits restaurant. We gingen rond 10 uur naar huis. Toen zijn we rond half 12 naar bed gegaan.
Woensdag 13-11
We moesten om half 9 op school zijn. Na een kleine introductie zijn we om half 10 naar een museum vertrokken waar we om 10 aankwamen. Het was een archeologisch museum. Ook hier hebben de leerlingen van de school ons uitleg gegeven over de dingen die we in het museum konden zien.  Om 11 zijn we weer vertrokken en toen waren we om half 12 weer terug in de school. We hebben tot kwart over 12 pauze gehad en daarna werd er gestemd voor het beste logo. Een logo van een van de Spaanse leerlingen heeft gewonnen.
Daarna zijn we een workshop gaan doen waar we een van Leonardo’s werken na moesten bouwen met een bouwpakket.
Om half 3 konden we naar huis. Toen hebben we geluncht en om half 5 moesten we weer verzamelen bij de haven voor de boottocht over de rivier. We hebben daar de omgeving vanuit de boot gezien en een standbeeld. Om 6 uur waren we weer aan land. We zijn toen met de groep gaan bowlen. Daarna hebben we nog gegeten, hebben we even op de bank gezeten en zijn we gaan slapen.
Donderdag 14-11
We moesten om half 9 verzamelen bij de bus om te vertrekken naar Sevilla. We moesten ongeveer een uur naar Sevilla rijden. Toen we daar aankwamen hebben we een heel erg groot mooi gebouw bekeken (Plaza de España). Daarna hebben we een rondje gelopen door een tuin en toen zijn we naar de kathedraal gegaan. De kathedraal hebben we ook van binnen bekeken en we hadden een gids die ons van alles vertelde. Na de kathedraal hadden we pauze tot 3 uur. We zijn daarna een QR-code spel gaan doen waar we door middel van de informatie die we kregen naar verschillende bijzondere plekken moesten gaan en daar dan een foto maken. Toen we daarmee klaar waren kregen we nog vrije tijd en in die tijd heb ik verschillende souvenirs gekocht voor mijn familie. Om half 7 zijn we weer met de bus terug naar Huelva vertrokken. Toen we terug waren in de flat hebben we pizza gegeten en daarna zijn we naar bed gegaan.